Eenvoudig uitgelegd.
Data Catalog
Een data catalog (data catalogus) is een centraal opslagpunt voor metadata alle data binnen een organisatie. Het wordt gebruikt om informatie op te slaan over de beschikbare databronnen, -structuren, -formaten en de relaties tussen de verschillende datasets.
Een data catalog kan data-analisten en andere data gebruikers binnen een organisatie helpen om de beschikbare data binnen een organisatie te ontdekken en te begrijpen en om de data te vinden die relevant is voor hun behoeften.Â
Het kan ook helpen om ervoor te zorgen dat data op de juiste manier wordt beheerd door een duidelijk overzicht te geven van hoe data wordt gebruikt en door wie.Â
Een data catalog kan een belangrijk hulpmiddel zijn om de efficiëntie en effectiviteit van data analytics binnen een organisatie te verbeteren.
Een voorbeeld
Hieronder is een voorbeeld van een data catalog welke op een veilige wijze ontsloten en doorzocht kan worden binnen een organisatie met behulp van Microsoft Purview:
Snel aan de slag met een data catalogus?
Bekijk dan onze versneller waarmee je snel binnen je organisatie de waarde van een data catalogus ervaart.
Afscheid nemen van complexiteit?
Onze oplossing, de Intelligenthive, zorgt ervoor dat je je niet meer druk hoeft te maken over het bijhouden van alle data ontwikkelingen, termen & technieken.
Benieuwd? Bekijk dan verderop de interactieve tour en vraag vandaag nog een demo aan om te leren hoe wij je afscheid laten nemen van deze complexiteit.